Tillbaka i Kalix.

Nu är man hemma, dagen efter man kommit hem. tävlingarna fortsatte ju idag också, fast de åskade så jag är glad att vi inte är kvar! man borde maila dom i Norrköping och skriva: hahahahaha! uppe i NORRA Sverige är det då minnsan sol och varmt!
Om man backar tillbaka till i fredags då jag simmade mitt 50 bröstsimslopp. Börjar från morgonen då.
Vaknade nån gång sådär lagomt tidigt, kan ha varit 6,50. åt frukost (sådär lagomt mycket). sedan bar de av till insimet, som vanligt tog jag lite längre tid på mig att byta om, varför stressa då man kan ta de lugnt? det blev ett långt insim för min del, ganska skönt om jag ska vara ärlig. tränade starter, genomdrag, sprint och lite drills. då jag tränade starter och genomdrag var de mer som en djuphavsdykning för mig, stämde inte alls. kom för djupt, kom upp på tok för tidigt så hade jag gjort så då jag tävlade hade jag antagligen blivit diskad. hittade sedan ett sätt hur jag kom i och upp rätt, och sen fick de räcka. upp och dra på sig kläder.. se lite av försöken och sedan stretcha(vilket behövdes). då efter det började de, uppvärmningen för 50 bröst! nervös blev man då, men vad är SM jämfört med alla andra tävlingar? tjaa, man kan bli svensk mästare och få medalj, en plats i landslaget om man har tur, sverige eliten är där. en helt vanlig tidsklass då: man kan bli mästare över sin tidsklass, få en medalj över de man har gjort, man kan inte få en plats i landslaget och inte få träffa sverige eliten.. där har ni jämförelserna. bakom pallen just innan jag skulle simma tänkte jag inte så mycket mer än att de skulle gå bra, och de gjorde det också.. om man bortser från att jag stumnade lite på slutet, gjorde i alla fall en tid under dom nya SM kvalen för andra gången i mitt liv. så jag är nöjd.

Efter loppet bar de iväg upp till 10ans hopptorn, jag och michaela från luleå hoppade 10m rakt ner i vattnet. inte allt för bekväm landning på första hoppet. men de som itne blir perfekt gör man om. så strax efter var vi uppe igen och hoppade en gång till. på kvällen blev de film och godis från Hassan, eller som affären hette: Gotte grisen. nå mer detaljerat på vart namnet kommer ifrån ska jag inte gå in på.

Lördag och resan hem var väl lite halv tråkig, de är inte allt för kul att kliva upp 6,30 för att göra sig klar för en tågresa, någon timme på arlanda, sitta på ett flyg i en timme och sen åka bil lika länge. lite trött var man då när man kom hem, hade sovit en 5½h på natten.


Uppe i hopptornet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0